Z badania Pracuj.pl „Specjaliści na rynku pracy” wynika, że aż 66% osób poszukuje informacji na temat potencjalnego pracodawcy na stronach internetowych firm, a w szczególności w zakładce „kariera/praca”. Eksperci eRecruiter podkreślają, że część firmowej strony dedykowana karierze może skutecznie zachęcić kandydatów do aplikowania i poprawić ich późniejsze wrażenia z procesu rekrutacji.

Obecnie, coraz częściej głównym źródłem wiedzy na temat pracodawców jest Internet. Zdecydowanie korzystniej dla pracodawcy będzie, jeśli informacje o nim kandydat znajdzie na firmowej stronie niż na forum internetowym, na które firma nie ma wpływu. Kluczem do efektywnego wykorzystania zakładki „kariera” jest zadbanie o to, żeby dostarczyć kandydatowi odpowiednich informacji, które pozwolą lepiej poznać organizację, ocenić, czy oczekiwania pracodawcy i kandydata są zbieżne, znaleźć interesującą ofertę pracy oraz lepiej przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej. Jeśli zatem firma jest dobrym pracodawcą, dba o rozwój swoich pracowników, stosuje ciekawe rozwiązania w zakresie motywacji, to zakładka „kariera” jest dobrym miejscem do zakomunikowania tego nowym, potencjalnym pracownikom.

Źródło: inf. pras. erecruiter.pl, stan z dnia 22 maja 2015 r.