Kontrole wykazały, że sposób prowadzenia robót nie zapewnia bezpieczeństwa wykonawcom prac, kierowcom pojazdów i pieszym. Przykładowo - na 61% budów brakowało ochron zbiorowych zabezpieczających przed upadkiem, 68% rusztowań oceniono jako niewłaściwie zmontowane, na 33% budów nie oznaczono stref i miejsc niebezpiecznych.
Innym rodzajem zagrożenia publicznego jest nieprzestrzeganie przepisów regulujących transport drogowy materiałów niebezpiecznych. W 2008 r. co trzeci pracodawca w tej branży nie uwzględnił w ocenie ryzyka zawodowego zagrożeń obecnych przy pracach związanych z tego rodzaju przewozem. 18% kierowców nie wyposażono we właściwe środki ochrony indywidualnej, co czwarty zaś nie przeszedł szkolenia w zakresie bezpiecznego postępowania z materiałami niebezpiecznymi i procedur ratowniczych.
Źródło: Przyjaciel przy pracy 2009, nr 9, s. 9-10, Kazimierz Sarnecki