Z telepracy korzysta pracownik i firma
\

Telepraca, oficjalnie obecna w polskim Kodeksie pracy od pięciu lat, daje wiele korzyści zarówno pracownikom, jak i pracodawcom. Pracodawca może znacznie obniżyć koszty działalności i zwiększyć wydajność pracy swoich ludzi. Z kolei pracownik sam organizuje swój czas pracy, jest odpowiedzialny za terminowe i rzetelne wykonywanie obowiązków pracowniczych bez potrzeby ograniczania czasu pracy do stałych pór w ciągu dnia.

Telepraca nie tylko stanowi ciekawą i elastyczną formę zatrudnienia. Okazuje się, że może być ratunkiem w kryzysowych sytuacjach; pozwala uniknąć kłopotów przedsiębiorstwa czy też całej branży w obliczu katastrof naturalnych czy wypadków. Tak było podczas epidemii grypy w USA, kiedy pracownicy firmy Intel mogli wykonywać swoje obowiązki z domu, nie narażając się na kontakt z chorobą. Podobnie było w czasie powodzi w Czechach kilka lat temu, gdy żywioł uniemożliwił wielu osobom dotarcie do pracy. Mogli natomiast pracować w domu wykonując te same czynności, korzystając ze środków łączności i komputerów.

Więcej: www.hrstandard.pl/2012/09/06/z-telepracy-korzysta-pracownik-i-firma

Źródło: www.hrstandard.pl, stan z dnia 6 września 2012 r.

Data publikacji: 6 września 2012 r.