Szkolenia miękkie, związane z rozwojem umiejętności psychospołecznych, powinny być prowadzone równolegle ze szkoleniami twardymi, dzięki którym pracownicy zapoznają się m.in. z obowiązującymi przepisami prawa, specyfiką branży i obsługiwanych wierzytelności. Ze względu na stawiane firmom windykacyjnym wymagania w zakresie ochrony danych osobowych oraz przyjęte przez EGB Investments S.A. jako obowiązujące Zasady Dobrych Praktyk, istotne jest wyposażanie zatrudnionych w wiedzę dotyczącą polityki bezpieczeństwa oraz etyki zawodowej. Dzięki tak zaplanowanym szkoleniom windykator staje się bardziej efektywny nie tylko ze względu na to, iż wie w jakich ramach prawno-organizacyjnych może się poruszać, ale potrafi także rozmawiać z dłużnikiem w sposób pozwalający na osiągnięcie zadowalającego obie strony kompromisu i skutecznie kontrolować pojawiające się emocje.
Szkolenie pracownika powinno być procesem ciągłym. Windykowanie, tak jak każda inna działalność finansowa, opiera się na określonych procedurach, które podlegają zmianom. Właściwie wykonywanie zadań przez zatrudnionych jest możliwe tylko wówczas, gdy wiedza o wprowadzanych modyfikacjach trafia do zainteresowanych w odpowiednim czasie. Z drugiej strony - dochodzenie należności to proces polegający na budowaniu relacji społecznych i negocjacjach. Raz zdobytą wiedzę warto umacniać i rozwijać - dbając o to, by pracownik był ekspertem w swojej dziedzinie, dbamy jednocześnie o interes przedsiębiorstwa i osiągane przez nie zyski.








