Wolontariat pracowniczy przynosi korzyści nie tylko potrzebującym, lecz także wolontariuszom i firmom. Z raportu organizacji Charities Aid Foundation wynika, że wolontariat i bezinteresowna pomoc w naszym kraju nadal nie są zbyt popularne. W listopadowym globalnym rankingu World Giving Index Polacy zajęli dopiero 115. miejsce, spadając o 31 pozycji w stosunku do poprzedniego roku.

Polacy chętniej dzielą się pieniędzmi niż swoim czasem. Co piąta osoba wspiera potrzebujących finansowo (32% w 2013 r.), a 9% poświęca swój czas, angażując się w akcje wolontariatu, o 3% mniej niż w roku ubiegłym. W Polsce Fundacja Kronenberga zbadała uczestników Programu Wolontariatu Pracowniczego w Citi Handlowy. 88% respondentów wskazuje, że dzięki udziałowi w projekcie lepiej potrafi pracować w grupie, a 82% deklaruje rozwinięcie swoich umiejętności komunikacyjnych. Z kolei dziewięciu na dziesięciu badanych poleca wolontariat innym i chciałoby w przyszłości zwiększyć swoją aktywność na tym polu. Grupą, dla której najchętniej zaangażowali się pracownicy Citi, są dzieci i młodzież, na drugim miejscu znajdują się społeczności lokalne.

Więcej: www.biznes.newseria.pl/news/wolontariat_pracowniczy,p521583383

Źródło: www.newseria.pl, stan z dnia 22 grudnia 2014 r.