Ponad 12 mln osób oraz milion małych firm w Wielkiej Brytanii nie dysponuje kwalifikacjami, które bez przeszkód pozwalają pomyślnie rozwijać się w dobie cyfryzacji – ostrzega organizacja charytatywna Go.On UK, powołana do szerzenie wiedzy na temat nowych technologii.
Tak zwana "luka kompetencji cyfrowych" w Wielkiej Brytanii prowadzi do wykluczenia osób oraz firm, które nie nadążają za szybkimi zmianami technologicznymi. To z kolei pociąga za sobą konsekwencje ekonomiczne. Pracownik z cyfrową luką kompetencyjną może zarabiać mniej. Z kolei firma musi liczyć się ze stratami finansowymi – brak inwestycji w technologie lub brak umiejętności wykorzystania mediów i narzędzi cyfrowych zmniejsza efektywność podejmowanych działań.
Według badań przeprowadzonych na 4000 dorosłych brytyjskich obywatelach przez Go.On UK mężczyźni częściej są „na czasie”, jeśli chodzi o kompetencje cyfrowe. 80 proc. mężczyzn i 74 proc. kobiet nadąża za zmianami technologicznymi i regularnie rozwija kompetencje cyfrowe. Konkretnie o jakich kompetencjach cyfrowych mowa? Go.On UK wyróżnia pięć kluczowych umiejętności cyfrowych – są to: zarządzanie informacją, komunikacja, dokonywanie płatności online, rozwiązywanie problemów i tworzenie treści w sieci.
Jak informuje Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) krajami z wysoce rozwiniętymi umiejętnościami cyfrowymi są Japonia, Finlandia i Holandia.
Więcej: www.bbc.com/news/technology-34570344
Źródło: www.bbc.com, stan z dnia 22 października 2015 r.