"W tym roku postanowiliśmy sprawdzić, jak dbają o swoich pracowników dość nietypowe sektory np. branża medialna. Kryzys odbił się mocno na wszystkich, także na mediach, mamy jednak nadzieję, że te trudności nie sprawiły, że zapomniano o odpowiedniej trosce o pracowników" – wskazał Tomasz Brzozowski z biura promocji konkursu „Pracodawca Godny Zaufania".
Konkurs organizowany jest od 2008 r., a jego idea polega na promowaniu prawidłowych i godnych naśladowania wzorców zachowania pracodawcy. Formuła konkursu polega na analizowaniu przez jej kapitułę nadesłanych ankiet, w których firmy szczegółowo opisują poszczególne elementy polityki pracowniczej. Ankiety te oceniają przedstawiciele znanych i cenionych instytucji pozarządowych.
W skład kapituły konkursu wchodzą m. in.: Krajowa Izba Gospodarcza, Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska", Instytut Globalizacji, Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania, Centrum Monitorowania Wolności Prasy przy Stowarzyszeniu Dziennikarzy Polskich, Stowarzyszenie Integracja i Współpraca, Instytut Nauk Ekonomicznych PAN oraz Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.
Dotychczas laureatami konkursu zostały takie firmy jak: Pelion (dawniej PGF), Mostostal Warszawa, Jeronimo Martins Polska (właściciel sieci sklepów Biedronka), Polkomtel, Eurobank, PKN Orlen, PKP Cargo, Żywiec Zdrój, Henkel Polska, Skanska, Danone czy Compensa TU.
Polska Agencja Prasowa jest jednym z patronów medialnych wydarzenia. (PAP)
rbk/ dym/