Kawa, najpopularniejszy poranny napój wśród pracowników na całym świecie, jest znana ze swoich właściwości pobudzających. Jednak dla części amerykańskich pracowników miłość do kawy... opóźnia lub wręcz uniemożliwia wyjście z domu do pracy.

Według najnowszego badania agencji Staples, którego wyniki ogłoszono 29 września podczas międzynarodowego dnia kawy, 37% pracowników w USA twierdzi, że nie mogą się nawet ubrać, nie sięgając najpierw po filiżankę kawy. Co więcej, blisko połowa ankietowanych wypija co najmniej trzy filiżanki kawy dziennie.

Badanie ujawniło szereg czynności, których wykonanie pracownicy odkładają na „po wypiciu pierwszej porannej kawy”. 44% respondentów nie wdaje się w rozmowy ze współpracownikami przed wypiciem kawy. Najczęściej łączą poranne picie kawy z rozmowami w biurowej kuchni. Tyle samo (44%) pracowników kupuje kawę w drodze do pracy.

40% Amerykanów nie sprawdza poczty elektronicznej zanim nie sięgnie po kawę. Co ciekawe, aż 38% pije kawę jeszcze przed śniadaniem. To nie pozostaje bez wpływu na kondycję ich organizmu, jednak jest to temat na osobny artykuł.

Dla 57% kawa jest gwarantem utrzymania produktywności i kreatywności na właściwym poziomie. Ankietowani zaznaczają, że aby osiągnąć odpowiedni poziom pobudzenia do działania, należy wypić co najmniej 2 filiżanki kawy.

Amerykańscy kawosze spędzający każdą wolną chwilę w mediach społecznościowych zapytani o to, co wybraliby, gdyby musieli zrezygnować z kawy lub social media, nie wahali się ani chwili nad odpowiedzią. 3 na 4 ankietowanych powiedziało, że zrezygnowałoby z mediów społecznościowych.

Więcej: www.hrmasia.com/content/coffee-first-then-dress-work

Opracowanie: Elżbieta Żywiczyńska

Źródło: www.hrmasia.com, stan z dnia 2 października 2015 r.