Aż 43% badanych stwierdziło, że odrzuciło kandydata po wejściu na jego profil na portalu społecznościowym. Oznacza to 9% wzrost tego wyniku w porównaniu z rokiem ubiegłym. Obecnie 39% pracodawców poszukuje pracowników poprzez portale społecznościowe, to także o 2% więcej niż w tamtym roku. Najwięcej wątpliwości budzą w pracodawcach prowokacyjne zdjęcia zamieszczane przez potencjalnych kandydatów (50%). 48% pracodawców przeraża postowanie na temat picia lub zażywania narkotyków. 33% ma wątpliwości po tym jak potencjalny kandydat zamieszcza nieprzychylne informacje na temat byłego lub obecnego pracodawcy. 24% pracodawców jest w stanie stwierdzić, że pracownik napisał kłamstwa w CV i to właśnie dzięki informacjom na portalu społecznościowym.
Pracodawcy podkreślają jednak, że dzięki portalom spłecznościowym można pozyskać informację, które zwiększają wartość kandydata.
19% ankietowanych podkreślało, że zatrudniło pracownika właśnie dzięki informacjom zamieszczonym na portalach społecznościowych.
Pozytywne informacje, które pracodawcy znajdują na portalach społecznościowych to m.in.: profesjonalny image (57%), ciekawe zainteresowania (57%), potwierdzenie swoich kwalifikacji (49%), kreatywność (46%), świetne umiejętności komunikacyjne (43%).