Coraz więcej firm, które oferowały pracownikom darmową opiekę w prywatnych przychodniach zauważa, że to przestaje wystarczać. Potrzebne są działania kompleksowe, dostosowane do coraz bardziej mobilnych pracowników, którzy nie rozstają się ze smartfonami, tabletami oraz laptopami.

W ubiegłym roku Firma ICAN Research przeprowadziła badanie wśród pracodawców i pracowników „Zdrowa Firma 2016” i sprawdziła, co jest najważniejsze dla pracowników, a jakie wartości najistotniejsze są dla właścicieli firm. Okazuje się, że odpowiedzi mają wiele zbieżnych punktów – zarówno właścicielom firm, jak i pracownikom zależy na tym aby praca była efektywna, a jednocześnie zachowany został tzw. work-life balance pomiędzy obowiązkami zawodowymi a życiem prywatnym.

[-DOKUMENT_HTML-]

Zdrowie stało się jednym z najważniejszych elementów strategii HR. Punktem wyjścia jest rozpoznanie potrzeb zatrudnionych osób. Dzięki analizie możliwe jest zaprojektowanie rozwiązań „szytych na miarę".

Z czego więc powinna składać się oferta skrojona według potrzeb pracowników? Fundamentem jest opieka medyczna. Ponad połowa dużych firm i korporacji posiada już takie świadczenie w swoim pakiecie – częściej są to firmy produkcyjne, rzadziej handlowe. Badani twierdzą, że opieka zdrowotna jest w tej chwili absolutnym standardem. Podkreślają jednocześnie, że wyzwaniem dla organizacji jest zapewnienie, aby pakiet świadczeń dostępnych dla pracownika był jak najszerszy.

Badanie przeprowadzone w 2013 roku przez CBOS „Korzystanie z usług medycznych przez Internet” pokazuje, że największą popularnością wśród osób korzystających z telemedycyny cieszy się możliwość zasięgnięcia anonimowej porady lekarskiej. Z tego rodzaju usługi zdecydowałoby się skorzystać siedmiu na dziesięciu badanych (68%). Niewielu mniej zdecydowałoby się na internetowe konsultacje z lekarzem w razie nagłej potrzeby (64,3%). Dużo mniej atrakcyjnymi rozwiązaniami są: możliwość otrzymania recepty, skierowania na wyniki czy niezbędnego zaświadczenia online (36%) oraz zdalna interpretacja wyników badań (34% osób). Aż 64% respondentów zdecydowałoby się do kontaktu z lekarzem w trybie online.

Autor: Natalia Struzik