Technologia wkracza coraz śmielej do naszych domów i miejsc pracy. Nie ma już od niej odwrotu. Warto wiedzieć, jak ją wykorzystać, żeby ułatwić sobie życie.

Technologia w domu

Mój zwyczajny dzień: śniadanie przygotowane z dostarczonych wczoraj zakupów, które zamówiłam online. Zabrakło mleka? Nie szkodzi – za pomocą aplikacji mogę zorganizować, aby ktoś odebrał je z pobliskiego sklepu i dostarczył mi do domu.

Pora wyjść do pracy – telefon podpowiada mi, że korki są gorsze niż zwykle, więc droga zajmie mi 2 razy dłużej. Sprawdzam w internecie, o której jest autobus albo czy w pobliżu są dostępne wolne rowery miejskie. W międzyczasie umówiłam wizytę u lekarza, opłaciłam rachunki, pogratulowałam znajomej z Australii wczoraj ogłoszonych zaręczyn oraz zgłosiłam swój udział w konferencji HR. I jeszcze zauważyłam, że mój profil LinkedIn w tym tygodniu jest wyświetlany o 300 proc. częściej, po tym, jak opublikowałam ostatni post. Ktoś wysłał mi ciekawe zaproszenie na warsztaty.

Dzięki technologii szeroko pojętej tylko w ciągu jednej godziny o poranku wszystkie moje potrzeby ludzkie – z każdego poziomu powszechnie znanej hierarchii potrzeb Maslowa (przypomnijmy: potrzeby biologiczne, bezpieczeństwa, przynależności, szacunku i uznania, samorealizacji) – zostały w dużym stopniu zaspokojone. Rzecz jasna, bez technologii też można by je spełnić, jednak – przyznajmy – mając zaplecze różnorakich aplikacji, jest tak naprawdę łatwiej. Innymi słowy, technologia upraszcza nam to, co jest najbardziej zwyczajne i ludzkie.  Czy zatem sama w dzisiejszych czasach nie jest po prostu ludzka?

Technologia w pracy

Te same ludzkie potrzeby, które zaspokajamy na co dzień, przynosimy do miejsca pracy. I tu również chcemy, aby wszystko było po ludzku. Przyjmijmy za pewnik, że o nasze potrzeby biologiczne i bezpieczeństwa troszczą się przepisy BHP. Nadal jednak chcemy, aby pozostałe piętra piramidy potrzeb zostały zaadresowane. I tu najczęściej oczekujemy wsparcia od naszych managerów, współpracowników, HR.

 

 

Albert Binda, Zbigniew Edward Kozak

Sprawdź  
POLECAMY

W dobie pracy zdalnej, zespołów rozproszonych po świecie, napiętych terminów, balansowania między pracą i życiem prywatnym trudno jest znaleźć czas – i sposób – aby w miejscu pracy spełniać potrzeby przynależności, uznania czy samorealizacji. A gdyby tak... skorzystać z pomocy nowoczesnych technologii? Gdyby tak dać pracownikom, managerom – i HR-om – narzędzia, które pomogłyby pracę ułatwić, ale i sprawić, by była po prostu – ludzka?

Innowacyjne narzędzia dla całej organizacji

Nowoczesne rozwiązania, które ten cel pomogą osiągnąć, to innowacyjne narzędzia dla całej organizacji. Takim systemem jest Oracle HCM, który – oprócz wsparcia procesów HR – oferuje różnorodne opcje, które pomagają angażować i integrować pracowników. Dzięki nim organizacja otrzymuje wirtualną przestrzeń, w której łatwo się komunikować, uczyć, rozwijać - profesjonalnie i nie tylko. Każdy może mieć osobistego asystenta w postaci chatbota, który ułatwi już sam proces aplikacji do firmy, a potem pomoże w codziennych, pracowniczych sprawach. Jest to przestrzeń, w której pracownik jest traktowany indywidualnie. Po ludzku. A pracownik traktowany po ludzku, którego wszystkie podstawowe potrzeby w miejscu pracy są zaspokojone – to pracownik, który chce dla nas pracować, który pomaga organizacji się rozwijać – i który nie szuka kolejnego pracodawcy; co więcej, zadba o nasz pozytywny wizerunek na zewnątrz.

- Ale jak to, chatbot w rekrutacji? – tak: gdy jako kandydat aplikuję na stronie kariery i mam kilka istotnych pytań, mogę otrzymać odpowiedź tu i teraz, o każdej porze. Ktoś zadbał o to, żebym te odpowiedzi otrzymała. Czuję się ważna jako osoba, choć nawet jeszcze nie pracownik.  - Czy zamiast wystawiać feedback w systemie, nie możemy po prostu podejść i powiedzieć - dziękuję? – tak, osobiste „dziękuję” jest absolutnie ważne. Jednak: tego „dziękuję” nie słyszał mój przełożony, bo na przykład jest na co dzień tysiące kilometrów stąd. A dla mnie jest ważne, żeby wiedział, że wykonuję swoją pracę dobrze. Feedback zapisany w systemie dotrze do niego szybciej – i może być wzięty pod uwagę przy ocenie okresowej.

Technologia dziś to integralna część naszej codzienności. Wybierając świadomie jej elementy, możemy ułatwić sobie wiele obszarów naszego życia, także zawodowego. Co więcej: zaakcentować jego ludzki aspekt. Więcej na temat nowoczesnego HR będzie można dowiedzieć się już 3 października w trakcie bezpłatnej konferencji Rozwiązania HR >

Antonina Hołówko-Moya – HCM Principal Sales Consultant w Oracle


Piotr Świętochowski – HCM Senior Sales Manager w Oracle