Współczesna wiedza o różnicach płci wymusza modyfikację podejścia do bycia przywódcą, zarządzania podwładnymi, polityki HR, komunikacji i budowania kultury organizacyjnej. Wprowadza również nowe narzędzia mające wpływ na budowane relacji, sztuki negocjacji, umiejętności rozwiązywania konfliktów. Pojawia się nowe pojęcie tzw. inteligencji płci, które uzupełnia kategorie inteligencji emocjonalnej i społecznej.
GQ (Gender Quotient) - wskaźnik komunikacji między kobietami i mężczyznami w biznesie wskazuje na:
różnice w podejmowaniu decyzji,
prezentacji,
kreowania ścieżki kariery z uwzględnieniem polityki flexicurity,
sztuki negocjacji i rozwiązywania konfliktów,
koncentracji na swoich silnych stronach.
GQ jest niezwykle istotnym narzędziem, które pomaga przełożyć współpracę między kobietami a mężczyznami i wytworzoną synergię na konkurencyjność firmy na rynku. Dochodzą do tego także strategie budowania płaszczyzny komunikacji biznesowej: posługiwania się językiem obu płci, zarządzanie emocjami, empatia, tolerancja, oraz otwartość na poznawanie osobowości drugiej płci. Są to aspekty, których nie powinno się pominąć budując konkurencyjną przewagę firmy.
Aby zwiększyć „podaż” świadomych pracowników należałoby zmienić system kreowania postaw społecznych w relacji obu płci już w przedszkolu! Jak na razie, konieczność takich zmian dostrzegły uczelnie wprowadzając tematykę synergii płci jako jeden z modułów kształcących przyszłych managerów.
Zapraszam na wykłady „Synergia Płci w Biznesie” na studiach podyplomowych
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
oraz
Psychologia w Biznesie
na uczelni Łazarskiego.
www.rekrutacja.lazarski.pl/ckp/studia-podyplomowe
Alicja Moszyńska – ekspert ds. kobiet biznesu
alimos@wp.pl