Z badań wynika, że nawet dwie trzecie pracowników nie angażuje się odpowiednio w swoją pracę. Dobrym sposobem jest próba motywowania ich szkoleniami.

Niskie zaangażowanie pracowników staje się obecnie poważnym problemem. Z ubiegłorocznego badania Instytutu Gallupa wynika, że 64 proc. z nich wykonuje swoje obowiązki bez zaangażowania. Pomóc w zmotywowaniu pracowników mają szkolenia, które są uważane za coraz istotniejsze świadczenie pozapłacowe w firmach. Według ekspertów, rozpoczynający pracę młodzi ludzie rzadziej oczekują szybkiego awansu, częściej – możliwości zdobywania doświadczeń i rozwijania wiedzy.

Młode pokolenie oczekuje gotowych rozwiązań możliwych do natychmiastowego zastosowania. Na znaczeniu zyskują też narzędzia z różnych obszarów działalności organizacji pozwalające szybko i skutecznie osiągać założone cele. Szkolenia coraz częściej są traktowane przez młodych pracowników jako cenny benefit pracowniczy. Zajmuje on jedno z najwyższych miejsc na liście najbardziej oczekiwanych świadczeń. Doskonalenie kompetencji kadr jest konieczne, bo coraz ważniejsza jest tzw. sprawczość, czyli konieczność wykonywania większej liczby zadań w krótszym czasie. Drugi, bardzo istotny obecnie, obszar kompetencyjny to umiejętności inspiracji i motywowania pracowników.

Więcej: www.biznes.newseria.pl/news/dwie_trzecie_pracownikow,p360903166

Źródło: www.newseria.pl, stan z dnia 28 kwietnia 2015 r.