Kluczem jest dopasowanie świadczeń do indywidualnych potrzeb pracowników. Choć brzmi to skomplikowanie, dzięki rozwiązaniom digitalowym wcale takie być nie musi.
Oferowanie wszystkim pracownikom jednakowych świadczeń nie jest efektywnym rozwiązaniem. Pokazuje to wspólne badanie firmy rekrutacyjnej Grafton i Sodexo Benefits Rewards Services „Rynek Świadczeń 2016 oczami pracowników”, z którego wynika, że coraz częściej oferta dodatków pozapłacowych rozmija się z oczekiwaniami pracowników. W efekcie pracownicy z nich nie korzystają, a pracodawcy tracą pieniądze. Ale jak zbudować program motywacyjny, który zadowoli wszystkich? Jak dowiedzieć się, które świadczenia są dla pracowników atrakcyjne i motywują do jeszcze większego wysiłku? Odpowiedzi na te pytania przynosi nowa odsłona platformy Sodexo Select, rozwiązania, dzięki któremu działy HR nie muszą zgadywać, które świadczenia okażą się być trafione w dziesiątkę. Teraz sami pracownicy dokonują wyboru dodatków pozapłacowych w ramach określonego limitu, a działom HR nie cierpnie skóra na myśl o zarządzaniu coraz obszerniejszymi programami motywacyjnymi.
Więcej: hrstandard.pl/2016/11/29/swiadczenia-pozaplacowe
Źródło: hrstandard.pl, stan z dnia 29 listopada 2016 r.