Rynek e-usług systematycznie rośnie. Specyfika e-usługi polega na jej pełnej automatyzacji, wykluczeniu obecności dwóch osób w tym samym czasie oraz świadczeniu jej na żądanie odbiorcy w każdym czasie z wykorzystaniem publicznej sieci telekomunikacyjnej.

Obserwując trendy światowe, należy oczekiwać, że w przyszłości ta forma zdominuje sektor usług. Parę lat temu mieliśmy do dyspozycji tylko sklepy internetowe, a dzisiaj – porady zdrowotne i usługi typu social lending. Nowa oferta ukierunkowanej jednak głównie na klienta indywidualnego. Firmy mają znacznie mniejszy wybór, a korzyści z e-commerce, bez względu na rodzaj odbiorcy są identyczne: nowe możliwości, skrócenie czasu i obniżenie kosztów. Fakt mniejszej oferty e-usług dla firm nie wynika z braku zainteresowania lecz obaw potencjalnych twórców usług i ich oceny ryzyka: skali dostępu do Internetu, obawy przed wymogami bezpieczeństwa oraz wątpliwości, czy typowy dla e-commerce sposób dotarcia do klienta, będzie skuteczny w przypadku firm. Klient indywidualny łatwiej akceptuje standaryzację, w zamian za niższy koszt, podczas, gdy firmy oczekują odpowiedzi na ich specyficzne wymagania, co istotnie wpływa na koszt usług.

Źródło: www.hrstandard.pl