Obecny stan zaangażowania pracowników nie wygląda najlepiej. Według Instytutu Gallupa tylko 33% pracowników jest zaangażowanych w swojej pracy (czyli jest gotowych do dobrowolnych działań mających na celu pomoc swojej firmie).

Zaangażowanie to oczywiście nie wszystko; inne czynniki związane z pracownikami też wpływają na wyniki biznesowe, od zadowolenia z pracy po poczucie celu. Ale z nimi również jest problem. Badanie Instytutu Gallupa wykazało, że „tylko czterech na dziesięciu pracowników na całym świecie zdecydowanie zgadza się ze stwierdzeniem, że misja lub cel ich firmy daje poczucie tego, że ich praca jest istotna. A mniej niż połowa pracowników w każdej branży czuje się silnie związana z misją swojej firmy”. Deklaracja misji (lub celu) wyraża powód, dla którego firma istnieje (i nie jest to wbrew pozorom osiąganie zysków lub zapewnianie zwrotów z inwestycji udziałowcom – to tylko produkty uboczne realizacji misji). Dla pracowników jest to powód do ekscytacji z wykonywania swojej pracy i wnoszenia swojego wkładu w spełnianie tego celu.

Więcej: komunikat.rrcc.pl/2016/12/puste-slowa-gorsze-niz-brak-jakichkolwiek-wartosci-firmowych

Źródło: komunikat.rrcc.pl, stan z dnia 14 grudnia 2016 r.