56 proc. użytkowników biznesowego serwisu społecznościowego ocenia swojego pracodawcę pozytywnie – wynika z raportu przeprowadzonego przez GoldenLine. Negatywne oceny stanowią 44 proc. spośród wszystkich wystawianych przez pracowników opinii. Oceniając swojego aktualnego bądź byłego pracodawcę najczęściej bierzemy pod uwagę takie czynniki jak: wynagrodzenie (47 proc.), atmosferę (38 proc.), rozwój zawodowy (29 proc.) oraz elastyczne godziny pracy (21 proc.). Większość użytkowników serwisu GoldenLine wystawiających ocenę (55 proc.) nie skorzystała z możliwości udzielenia informacji zwrotnych dla pracodawców, zawierających wskazówki co zrobić, aby poprawić zadowolenie zatrudnionych. 45 proc. z nich udzieliło swoim byłym i aktualnym szefom konstruktywnych porad i sugestii.

W raporcie prezentujemy zestawienie wszystkich ocen dodanych przed użytkowników od listopada ubiegłego roku. Celem zestawienia było podsumowanie poziomu satysfakcji pracowników z pracy oraz poznanie ich opinii na temat swoich byłych i aktualnych pracodawców – mówi Monika Samojlik, Marketing Manager w GoldenLine. Wprowadzona przez nas 5 miesięcy temu funkcjonalność stanowi dziś wiarygodne i użyteczne źródło opinii o pracodawcach. Potwierdzeniem tego może być fakt, iż od momentu wprowadzenia funkcjonalności w serwisie dodano ponad 10 tys. nowych opinii. Są to wypowiedzi wyważone i traktowane jako konstruktywna ocena pracodawcy, czym różnią się od wielu anonimowych komentarzy w sieci, które bardzo trudno zweryfikować pod kątem wiarygodności - uzasadnia Samojlik.
Z opinii udzielonych przez użytkowników GoldenLine wynika, że jednym z najważniejszych czynników, który w największym stopniu wpływa na zadowolenie z miejsca pracy, a w konsekwencji pozytywną ocenę, jest panująca w pracy atmosfera (35 proc.). Jako drugi czynnik wskazywano elastyczny czas pracy (21 proc.), a trzecią z najwyżej cenionych przez polskich pracowników wartości jest możliwość rozwoju umiejętności zawodowych, awans oraz gwarantowane szkolenia (20 proc.). Co ciekawe, wynagrodzenie znajduje się na czwartym miejscu (15 proc.), dalej plasują się: świadczenia socjalne (5 proc.) i warunki pracy. Na poczucie bezpieczeństwa zatrudnienia, pozytywnie oceniając pracodawcę, zwraca uwagę zaledwie 1 proc. użytkowników GoldenLine.pl
Najważniejszym czynnikiem wpływającym na wystawienie przez użytkowników GoldenLine negatywnej opinii, jest wysokość otrzymywanego wynagrodzenia - ponad 30 proc. recenzentów oceniając nieprzychylnie pracodawcę uznało je za decydujące. Także stres w pracy (20 proc.) oraz ład korporacyjny i biurokracja (15 proc.) - to trzy główne czynniki wypływające na niskie zadowolenie z miejsca pracy. Zwracano także uwagę na brak możliwości zagwarantowania przez pracodawców rozwoju zawodowego (9 proc.), systemów motywacyjnych w formie premii i podwyżek (7 proc.) oraz na nadgodziny (6 proc).
Zestawienie ocen wystawionych przez pracowników zostało przygotowane w oparciu o podsumowanie opinii dodanych przez użytkowników GoldenLine od 14 listopada 2011 roku do 14 marca 2012 roku. Od początku listopada 2011 roku użytkownicy GoldenLine.pl mają możliwość wystawiania ocen swoim byłym i obecnym pracodawcom. Mogą także deklarować, że chcieliby pracować w określonej firmie. Opinie może wystawić użytkownik, który posiada konto od co najmniej 6 miesięcy, a w swoim życiorysie zawodowym zaznaczył, że pracował dla danej firmy. W trosce o wysoki poziom merytorycznym wystawianych recenzji, muszą one przed publikacją zostać zaakceptowane przez moderatora. Średnia ilość opinii odrzucanych przez moderatorów z całości oddanych w serwisie społecznościowym GoldenLine ocen - wynosi zaledwie 10 proc. Natomiast 90 proc. reprezentuje  konstruktywny i rzetelny poziom pod kątem treści wypowiedzi.

Serwis GoldenLine w grudniu ubiegłego roku odwiedziło ok. 1,6 mln użytkowników (Gemius, Megapanel).


www.goldenline.pl


Osoby kontaktowe:
Monika Samojlik
Marketing Manager
monika.samojlik@goldenline.pl
tel. +48 793 014 052
Maciej Parol
Ciszewski MSL
mparol@publicrelations.pl
tel. +48 533 633 199