Account executive, prezenter, public relations manager, event coordinator – to tylko niektóre ze stanowisk, które według najnowszego raportu CareerCast zostały uznane za najbardziej przereklamowane.

Raport „The most overrated jobs of 2015” powstał przez analizę 200 stanowisk pracy. Aby wybrać nieszczęśliwych zwycięzców wzięto pod uwagę poziom stresu w pracy, konkurencyjność i stabilność branży oraz wysoką rotację pracowników.

Najbardziej przereklamowane stanowiska pracy według CareerCast to:

- adwokat,

- architekt,

- konsultant, doradca,

- prezenter,

- przedstawiciel handlowy,

- specjalista ds. organizacji eventów,

- specjalista ds. PR,

- specjalista ds. sprzedaży reklam.

Te zawody dobrze nam się kojarzą, jednak praca na powyższych stanowiskach często ma mniej atrakcyjną rzeczywistość. Owszem, na niektórych z nich otrzymamy wysokie wynagrodzenie, lukratywne bonusy, a do tego poważanie społeczne, jednak kompromisy, na które przyjdzie nam pójść, są niejednokrotnie destrukcyjne dla życia prywatnego. Długie godziny, a nawet noce w biurze, chroniczny stres, problemy zdrowotne i ciągła presja na zysk, konkurencja, która nigdy nie śpi oraz wymagający klienci – okazuje się, że to codzienność dla przedstawicieli najbardziej przereklamowanych zawodów – podsumowuje Kyle Kensing, online content coordinator z CareerCast.

Więcej: www.hrmasia.com/content/revealed-most-overrated-jobs-2015

Opracowanie: Elżbieta Żywiczyńska

Źródło: www.hrmasia.com, stan z dnia 5 października 2015 r.