ZUS we współpracy z PKO Bankiem Polskim wprowadza pilotażowo nową usługę. 50 tysięcy losowo wybranych klientów PKO Banku Polskiego zyskało możliwość założenia i uwierzytelnienia (zaufania) profilu na Platformie Usług Elektronicznych ZUS (PUE ZUS) oraz logowania do niego za pośrednictwem serwisu bankowości elektronicznej.

PUE ZUS to elektroniczna forma kontaktu z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. Dzięki PUE ZUS można uzyskać dostęp do swoich danych w ZUS i zrealizować wiele spraw związanych z ubezpieczeniami społecznymi w dowolnym miejscu i czasie - przez Internet.

Aby móc w pełni korzystać z elektronicznego ZUS wystarczy zarejestrować swój profil na PUE ZUS i go uwierzytelnić (zaufać) poprzez potwierdzenie swojej tożsamości. Dotychczas można to było zrobić na dwa sposoby:

- osobiście w jednostce ZUS

- elektronicznie - za pomocą podpisu elektronicznego (certyfikatu kwalifikowanego lub profilu zaufanego ePUAP - elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej).

Teraz kolejnym sposobem założenia i uwierzytelnienia (zaufania) profilu na PUE ZUS jest wykorzystanie do tego celu swojego rachunku w serwisie bankowości elektronicznej.

Aby sprawdzić działanie usługi, ZUS i PKO Bank Polski pilotażowo udostępniają taką możliwość 50 tysiącom klientów Banku.

Osoby, które po zalogowaniu do swojego rachunku w serwisie bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego otrzymają informację o nowej usłudze, będą mogły założyć i uwierzytelnić (zaufać) profil na PUE ZUS oraz zalogować się do niego.

Nowy sposób założenia profilu na PUE ZUS nie wymaga dodatkowego potwierdzania tożsamości w placówce ZUS.

Po pozytywnym zakończeniu pilotażu usługa będzie sukcesywnie udostępniania kolejnym użytkownikom bankowości elektronicznej iPKO i Inteligo.

Więcej na temat jak założyć i uwierzytelnić (zaufać) profil na PUE ZUS przez serwis iPKO: www.zus.pl/default.asp?p=1&ampid=1&ampidk=2674

Źródło: www.zus.pl, stan z dnia 13 maja 2016 r.