ZUS we współpracy z PKO Bankiem Polskim wprowadza pilotażowo nową usługę. 50 tysięcy losowo wybranych klientów PKO Banku Polskiego zyskało możliwość założenia i uwierzytelnienia (zaufania) profilu na Platformie Usług Elektronicznych ZUS (PUE ZUS) oraz logowania do niego za pośrednictwem serwisu bankowości elektronicznej.
PUE ZUS to elektroniczna forma kontaktu z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. Dzięki PUE ZUS można uzyskać dostęp do swoich danych w ZUS i zrealizować wiele spraw związanych z ubezpieczeniami społecznymi w dowolnym miejscu i czasie - przez Internet.
Aby móc w pełni korzystać z elektronicznego ZUS wystarczy zarejestrować swój profil na PUE ZUS i go uwierzytelnić (zaufać) poprzez potwierdzenie swojej tożsamości. Dotychczas można to było zrobić na dwa sposoby:
- osobiście w jednostce ZUS
- elektronicznie - za pomocą podpisu elektronicznego (certyfikatu kwalifikowanego lub profilu zaufanego ePUAP - elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej).
Teraz kolejnym sposobem założenia i uwierzytelnienia (zaufania) profilu na PUE ZUS jest wykorzystanie do tego celu swojego rachunku w serwisie bankowości elektronicznej.
Aby sprawdzić działanie usługi, ZUS i PKO Bank Polski pilotażowo udostępniają taką możliwość 50 tysiącom klientów Banku.
Osoby, które po zalogowaniu do swojego rachunku w serwisie bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego otrzymają informację o nowej usłudze, będą mogły założyć i uwierzytelnić (zaufać) profil na PUE ZUS oraz zalogować się do niego.
Nowy sposób założenia profilu na PUE ZUS nie wymaga dodatkowego potwierdzania tożsamości w placówce ZUS.
Po pozytywnym zakończeniu pilotażu usługa będzie sukcesywnie udostępniania kolejnym użytkownikom bankowości elektronicznej iPKO i Inteligo.
Więcej na temat jak założyć i uwierzytelnić (zaufać) profil na PUE ZUS przez serwis iPKO: www.zus.pl/default.asp?p=1&id=1&idk=2674
Źródło: www.zus.pl, stan z dnia 13 maja 2016 r.