Przedsiębiorstwa działające na skalę międzynarodową radzą sobie lepiej niż te, które skupiają się jedynie na rynku krajowym – wynika z badań firmy Regus.

Polskie firmy działające na rynkach międzynarodowych osiągają lepsze wyniki (pod względem tendencji przychodów i/lub zysków) niż przedsiębiorstwa skupiające się jedynie na rynku krajowym - wynika z globalnej ankiety przeprowadzonej przez firmę Regus, która zebrała opinie przedstawicieli ponad 12 000 firm z całego świata.

Wyniki tego badania wskazują, że rozwój na rynkach zewnętrznych jest korzystny, a firmy skupione na sektorze lokalnym, które nie chcą pozostawać w tyle za groźnymi konkurentami, również powinny obrać ten kierunek działalności. Wyniki ankiety podkreślają potrzebę zmiany nastawienia firm działających na rynkach krajowych. Istnieje znaczna różnica między postawami prezentowanymi przez polskie firmy, które już działają na rynkach międzynarodowych, z których 94% zamierza kontynuować swój rozwój w tym kierunku, a podejściem przedsiębiorstw funkcjonujących wyłącznie na rynkach krajowych, z których zaledwie 68% planuje w ciągu kilku najbliższych lat wkroczyć na rynki zagraniczne.

 

Źródło: www.regus.pl, stan z dnia 22 lutego 2012 r.a