Zgodnie z projektem § 4 rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 15 marca 2013 r. w sprawie wymagań w zakresie sprawności psychicznej i fizycznej kandydatów na członków personelu lotniczego oraz członków personelu lotniczego i kandydatów na członków personelu pokładowego oraz członków personelu pokładowego (tekst jedn.: Dz. U. z 2016 r. poz. 48) miałby otrzymać następującą treść: „§ 4. Wymagania w zakresie sprawności psychicznej i fizycznej dla kontrolera ruchu lotniczego oraz praktykanta – kontrolera ruchu lotniczego określa podczęść B sekcja 2 załącznika IV do rozporządzenia Komisji (UE) nr 2015/340 z dnia 20 lutego 2015 r. ustanawiającego wymagania techniczne i procedury administracyjne dotyczące licencji i certyfikatów kontrolerów ruchu lotniczego zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 216/2008, zmieniającego rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) nr 923/2012 i uchylającego rozporządzenie Komisji (UE) nr 805/2011 (Dz. Urz. UE L 63 z 06.03.2015, str. 1).”.
Projektowana regulacja polega na usunięciu z rozporządzenia odniesienia zawartego w § 4 rozporządzenia do Wymagań EUROCONTROL dotyczących europejskiego orzeczenia lekarskiego klasy 3 dla kontrolerów ruchu lotniczego wprowadzonych rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 12 marca 2013 r. w sprawie wprowadzenia do stosowania Wymagań EUROCONTROL dotyczących europejskiego orzeczenia lekarskiego klasy 3 dla kontrolerów ruchu lotniczego (Dz. U. z 2013 r. poz. 371) i zastąpienia go odniesieniem do rozporządzenia Komisji (UE) nr 2015/340, bezpośrednio obowiązującego i stosowanego w Polsce od 1 stycznia 2017 r.