Badanie przeprowadzone przez firmę Provident wskazuje, że 10 proc. badanych zamierza z okazji świąt wydać więcej niż 1000 złotych. Z kolei 20 proc. deklaruje, że nie wyda więcej niż 400 złotych. W tej grupie znajdują się przede wszystkim osoby młodsze, które zamierzają jedynie kupować prezenty i nie muszą angażować się w organizację świąt. W przypadku ludzi, którzy już założyli rodziny, przewidywana kwota wydatków przekracza 800 złotych.

Takie wydatki są odczuwalne dla budżetu domowego i dlatego nie dziwi fakt, że coraz więcej Polaków chce przed świętami zarobić dodatkowo trochę pieniędzy – mówi Gabriela Pachla-Cichoń, Service Delivery Manager w Adecco Poland. - W okresie przedświątecznym wiele firm, przede wszystkim logistycznych oraz handlowych, poszukuje dodatkowych rąk do pracy, co przy bezrobociu na poziomie 8,4 proc. nie jest łatwe. Dzięki temu pracownicy tymczasowi mogą liczyć na coraz lepsze stawki. Generalnie więc sytuacja jest podobna jak w zeszłym roku. Jednak ilości potrzebnych pracowników są większe i trudniej znaleźć pracowników, ponieważ bezrobocie mocno spadło.

Bardzo dużo tymczasowych miejsc pracy powstaje w okresie świąt w centrach logistycznych. W całym kraju powstają tysiące dodatkowych miejsc pracy dla pakowaczy (tzw. pick packerów), magazynierów i kurierów. W sumie w 2016 r. Adecco Poland dla lidera branży logistycznej posiadającego swoje centra dystrybucyjne pod Poznaniem i Wrocławiem tylko do tej pory zrekrutowało prawie 9000 pracowników (w 2014 r. liczba wynosiła 4500 osób, w 2015 r. ponad 7700). Rekrutacja wciąż trwa, do końca listopada planowane jest zatrudnienie kilku tysięcy pracowników sezonowych. O skali zapotrzebowania na pracowników tymczasowych w branży logistycznej i magazynowej świadczy fakt, że jedna z firm rozstawia automaty rekrutacyjne. Aby obsłużyć szczyt przedświąteczny, firma potrzebuje dodatkowych 12 tysięcy pracowników. Dane firmy Adecco wskazują, że pracy poszukują wszyscy, od studentów po osoby starsze, zarówno bezrobotni jak i zatrudnieni. Oprócz logistyki, gdzie dla największego gracza Adecco zrekrutowało już 9 tysięcy pracowników, intensywnie ludzi szukają firmy handlowe, producenci FMCG oraz poligrafia, która musi przygotować przed świętami setki kartek świątecznych. Charakterystyczna dla sezonu jest praca Świętego Mikołaja. W zależności od województwa i miejsca pracy (galeria handlowa lub zamknięta impreza) zarobki mogą wahać się od 15 do 300 złotych za godzinę.

Więcej: www.adecco.pl/dlamediow/sezonowa-praca-wzmocni-świąteczny-budżet.aspx

Źródło: www.adecco.pl, stan z dnia 30 listopada 2016 r.