Dla polskich firm główną motywacją do korzystania z mediów społecznościowych jest fakt, że narzędzia tego używa konkurencja – twierdzi tak aż 62% przedstawicieli przedsiębiorstw, które wzięły udział w badaniu przeprowadzonym przez firmę doradczą Deloitte. w ramach raportu „Biznes społecznościowy – nowa era w komunikacji biznesowej”.

Media społecznościowe są narzędziem coraz powszechniej wykorzystywanym przez polskich przedsiębiorców – aż 86% przepytanych przez Deloitte firm ma swój profil na Facebooku. Jednak menedżerowie odpowiedzialni za marketing i komunikację nie mają jasnej strategii wykorzystania serwisów społecznościowych do wspierania biznesu, zwłaszcza w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi. Z badania firmy doradczej Deloitte wynika, że połowa polskich firm (49%) nie posiada w swoich strukturach osoby, oddelegowanej wyłącznie do koordynowania komunikacji w mediach społecznościowych. Zazwyczaj zajmuje się tym pracownik, który zarządza tym obszarem w ramach innych obowiązków. Niemniej jednak, stosunkowo wysoki odsetek respondentów - 37% deklaruje, że ich firma posiada osobę zatrudniona specjalnie do tego celu.