Połowa pracowników nie odbiera telefonu
\

Jak wynika z najnowszych badań prawie 40% pracowników w ogóle nie odbiera telefonu służbowego, natomiast ponad połowa uzależnia ten fakt od tego kto dzwoni. A wszystko to dla chwili relaksu i spokoju w trakcie urlopu…

Po wielu miesiącach ciężkiej harówki czekasz z utęsknieniem na lato i możliwość wyjazdu na urlop. Kiedy wszystko jest dopięte na ostatni guzik i wypełnia Cię entuzjazm, dostajesz polecenie służbowe od swojego pracodawcy, abyś był pod telefonem i sprawdzał służbową skrzynkę mailową. I co teraz? Zrobisz to czy odmówisz? Z przeprowadzonej przez firmę PrimeSoft Polska ankiety internetowej wynika, że zdecydowana większość respondentów uważa, iż pracownik “raczej nie powinien” odbierać telefonu służbowego w dniach wolnych od pracy. Zdecydowanie przeciwko takim praktykom jest tylko jedna czwarta ankietowanych. Większość osób nie widzi konieczności odbierania telefonu służbowego i sprawdzania firmowego e-maila podczas urlopu wypoczynkowego. Wyniki uzyskane w odpowiedzi na pytanie: Czy podczas urlopu wypoczynkowego odbierasz/odebrałbyś służbowy telefon? są zatem zaskakujące. Zdecydowanie ponad połowa respondentów przyznała, że odebranie telefonu służbowego na urlopie uzależnia od tego, kto dzwoni. Prawie jedna czwarta odbiera go zawsze, a tylko 1/5 jest temu zdecydowanie przeciwna.

Więcej: www.hrstandard.pl/2012/06/25/polowa-pracownikow-nie-odbiera-telefonu

Źródło: www.hrstandard.pl, stan z dnia 25 czerwca 2012 r.

Data publikacji: 25 czerwca 2012 r.