Dojazdy do firmy to dla pracowników nic przyjemnego. Przede wszystkim powodują stratę czasu i pieniędzy. Rekordziści spędzają w trasie nawet 2,5 godziny dziennie, a średni koszt dojazdu stanowi ok. 10% średniej krajowej. Ci, którzy mogą sobie na to pozwolić, korzystają z własnych aut. To z kolei powoduje większą liczbę samochodów na drogach i rosnące korki. Problemem staje się też zapewnienie wystarczającej liczby miejsc parkingowych, co często stanowi trudny temat dla pracodawcy. Szczególnie odczuwalne jest to w przypadku większych firm, zatrudniających powyżej 100 osób. Rosnąca liczba samochodów zmierzających każdego dnia do zakładów pracy generuje także znaczną emisję CO2 do atmosfery. W dużych miastach, takich jak np. Kraków, walka z powstającym w ten sposób smogiem staje się wyzwaniem dla całego społeczeństwa.

Odpowiedzią na te wszystkie problemy może okazać się firmowy carpooling. Wspólne podróżowanie znalazło już w Polsce wielu zwolenników, jednak do tej pory tego typu platformy wykorzystywano głównie do przejazdów o charakterze turystycznym. Dobry przykład przyszedł do nas z zachodu. W dużych firmach w USA systemy wspólnych dojazdów do pracy są już standardem. Korzystają z nich między innymi Facebook, Wal-Mart czy PWC. W Polsce jako pierwszy takie rozwiązanie zaproponował portal carpoolingowy Otodojazd.pl, który jako jedyny posiada usługę dedykowaną specjalnie dla firm. Na pierwszych zainteresowanych nie trzeba było długo czekać – platformę wdrożyły u siebie firma Logintrans z Wrocławia oraz krakowskie biura Onet.pl.
– Pracownicy przyjęli usługę z dużym zainteresowaniem i zaangażowaniem. Niektórzy z nich dojeżdżają z daleka, więc akcja spotkała się z dobrym odzewem. Do tej pory organizowali się sami, a teraz mają do tego pomocne narzędzie i wsparcie firmy – mówi Renata Wiśniewska, Dyrektor Personalny w Grupie Onet.pl. – Każdego dnia widzimy realne korzyści jakie przynoszą wspólne przejazdy. Na stronie www obserwujemy kilka parametrów mówiących o funkcjonalności tego narzędzia oraz zaangażowaniu pracowników – dodaje Renata Wiśniewska. Po pierwszym kwartale od wprowadzenia usługi w krakowskich biurach Onetu oszczędności pracowników sięgnęły 2470 zł, a redukcja emisji CO2 wyniosła 842 kg. To jednak nie wszystko, bo wspólne dojazdy przynoszą jeszcze jedną istotną korzyść – zacieśnianie więzi między pracownikami firmy. Jeżdżąc razem ludzie mają czas, aby porozmawiać i bliżej się poznać, co przekłada się także na lepszą atmosferę pracy.

Firmowy carpooling to proste rozwiązanie, na którym zyskują wszyscy – pracodawcy, pracownicy, a także całe społeczeństwo. Dlatego już w tej chwili kolejne duże firmy rozpoczynają proces wdrażania platformy w swoich siedzibach. Przewiduje się, że w najbliższym czasie ich liczba będzie szybko rosła.

Więcej informacji o firmowym carpoolingu można znaleźć na www.otodojazd.pl/biz