Na konferencji zorganizowanej przez British Psychological Society Cary Cooper, profesor psychologii i zdrowia organizacji, stwierdził, że wielu pracowników uzależnionych jest od sprawdzania poczty służbowej.

Profesor uważa, że ciągłe sprawdzanie poczty to nie praca, a uzależnienie, które często zabija produktywność. Pracownik zamiast wykonywać swoje obowiązki, ciągle myśli o tym, co jeszcze musi zrobić i ile maili zostało mu do przeczytania. Takie zachowania często prowadzą do wypalenia zawodowego, które spowodowane jest odczuwaniem ciągłej presji w związku z napływającymi zadaniami.

Wielka Brytania pod względem produktywności jest na przedostatnim miejscu w grupie Państw G7. Cary Cooper zwrócił także uwagę na fakt, że obsesyjne sprawdzanie poczty ma bardzo negatywny wpływ na życie rodzinne pracowników. Profesor nawoływał działy HR do reagowania i wprowadzenia systemów, które "upominają" pracownika, jeżeli odpowiada na maile po godzinach pracy lub w weekendy. Zdaniem Coopera, działy HR powinny walczyć ze wszelkimi oznakami pracoholizmu, gdyż na dłuższą metę powoduje on duże straty dla organizacji.

Więcej: www.cipd.co.uk/pm/peoplemanagement/b/weblog/archive/2015/05/08/obsessive-email-checking-damaging-productivity-and-family-life.aspx

Źródło: People Management, stan z dnia 18 lutego 2016 r.