Nie ma wątpliwości, że narzędzia społecznościowe i narzędzia ułatwiające współpracę w przedsiębiorstwie robią furorę w organizacjach. Niektóre organizacje aktywnie poszukują nowych narzędzi i możliwości, a inne uzyskują nowe funkcjonalności jako produkty uboczne przeniesienia się na nową platformę intranetową.

Użycie narzędzi społecznościowych wewnątrz organizacji jest też napędzane przez czynniki zewnętrzne, szczególnie przez wzrost znaczenia platform, takich jak Facebook, Twitter, LinkedIn czy Instagram (by wymienić tylko kilka). Wielu dyrektorów ma obecnie wyraźne poczucie, że organizacje generalnie kierują się w stronę fundamentalnie „społecznościowego” sposobu działania. Mimo to, w praktyce wygląda to tak, że organizacje rozwijają się w bardzo zróżnicowanym tempie, jeśli chodzi o stosowanie narzędzi społecznościowych oraz służących do współpracy. Niektóre są przygotowane, prące naprzód i z widokami na olbrzymi sukces w tym obszarze. Inne próbowały, ale bez skutku, a jeszcze więcej wciąż nie sprawdziło możliwości takich narzędzi. (Gdy obecny intranet jest w słabym stanie, naprawa podstaw często ma pierwszeństwo względem bardziej „wymyślnych” funkcjonalności). Pomijane są też istotne różnice w gotowości do wdrożenia wewnątrz organizacji. Zarządzający, kluczowe funkcje i pracownicy muszą być zaangażowani i wyrażać swoje wsparcie, jeśli narzędzia społecznościowe mają zostać szybko i trwale przyjęte.

James Robertson

Więcej: komunikat.rrcc.pl/2016/08/czy-twoja-organizacja-jest-gotowa-na-narzedzia-spolecznosciowe

Źródło: komunikat.rrcc.pl, stan z dnia 5 sierpnia 2016 r.