W 10. edycji konkursu Raporty Społeczne najlepiej dane niefinansowe zaraportowały Lubelski Węgiel Bogdanka S.A., KGHM Polska Miedź S.A., Bank Zachodni WBK, Górażdże Cement SA., Kompania Piwowarska S.A. oraz Polski Koncern Naftowy ORLEN S.A. Wyniki ogłoszone zostały podczas uroczystej gali 4 października w Centralnej Bibliotece Rolniczej w Warszawie.

Gala jubileuszu 10-lecia konkursu Raporty Społeczne dała okazję, by przyjrzeć się dekadzie raportowania działań z zakresu zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnego biznesu w Polsce, zachodzącym zmianom w sprawozdawczości niefinansowej i nowym trendom. Od 2007 roku stopniowo przybywa firm raportujących swoje działania. Widać to także po prawie trzykrotnym wzroście liczby raportów społecznych nadsyłanych na konkurs (11 w 2007 roku, 32 w roku 2016). Rośnie także liczba raportujących organizacji pozabiznesowych - w tym roku na konkurs zostało nadesłanych 5 takich raportów, najwięcej w historii konkursu. Zdecydowana większość raportów jest już przygotowywana zgodnie z wytycznymi GRI, a firmy coraz chętniej tworzą raporty w formie zintegrowanej, czyli w jednej publikacji sprawozdają swoje dane finansowe i niefinansowe. Firmy, chcąc zwiększyć wiarygodność raportów niefinansowych czy zintegrowanych, sięgają po zewnętrzną weryfikację danych. Co ważne, coraz więcej organizacji uwzględnia społeczną odpowiedzialność Biznesu (CSR) jako integralną część swojej strategii.

Więcej: www2.deloitte.com/pl/pl/pages/press-releases/articles/najlepsze-raporty-csr-wybrane.html

Źródło: www2.deloitte.com/pl, stan z dnia 6 października 2016 r.