Rosnący udział kobiet w życiu publicznym i ich rola w rozwoju gospodarczym Polski są ważne dla budowania wizerunku Polski, jako kraju nowoczesnego, atrakcyjnego i wyznaczającego dobre standardy– powiedziała wiceminister Katarzyna Kacperczyk, inaugurując kampanię społeczną "Znane Ekspertki", pod honorowym patronatem ministra spraw zagranicznych.
W uroczystej inauguracji kampanii 16 czerwca uczestniczyły przedstawicielki korpusu dyplomatycznego, biznesu, administracji publicznej i sektora pozarządowego. Wiceminister Kacperczyk podkreśliła istotną rolę obecności kobiet w sferze publicznej i biznesowej, wskazując przy tym na konieczność jej ciągłego wzmacniania. Wiceszefowa polskiej dyplomacji odniosła się również do sukcesu polskiej transformacji ustrojowej ostatnich 25 lat, uznając kobiety nie tylko za jego współautorki, lecz także beneficjentki.
- Start tego typu kampanii staje się jeszcze bardziej zauważalny w kontekście deklaracji Polski o organizacji Światowego Szczytu Kobiet w 2016 roku. Liczę na to, że inicjatywa „Znane Ekspertki” pomoże powiększyć grono szerzej rozpoznawalnych polskich ekspertek, zwiększy obecność kobiet w mediach, a docelowo także w zarządach firm – zaznaczyła wiceminister Kacperczyk.
Celem kampanii społecznej „Znane Ekspertki” jest umacnianie roli kobiet w życiu gospodarczym, społecznym i politycznym oraz promocja wielowymiarowej współpracy między przedsiębiorczymi kobietami z różnych państw. W ramach kampanii organizowane będą liczne dyskusje i wydarzenia z udziałem ekspertek i przedstawicielek biznesu z Polski i zagranicy oraz stworzona zostanie internetowa baza ekspertek z różnych dziedzin wiedzy.
MSZ aktywnie wspiera aktywność kobiet również w ramach projektów z zakresu współpracy rozwojowej – m.in. w Indiach, Kenii czy Autonomii Palestyńskiej.