Motywowanie pracowników to jedno z najtrudniejszych zadań, z jakimi zmaga się osoba zarządzająca zespołem. Niestety niewielu pracodawców szkoli nowo awansowanych menedżerów z tego, jak motywować swoich podwładnych. Większość z nas można nazwać w tym temacie samoukami.

Nie tylko pracownicy HR, ale każdy menedżer, który ma pod sobą choćby jednego pracownika, powinien posiadać wiedzę o zarządzaniu i motywowaniu. Praktyka zwykle jednak bywa inna. Menedżerowie niższego i średniego szczebla, zarówno w małych firmach, jak i w korporacjach, często sami na własnych błędach uczą się, jak postępować z najważniejszymi zasobami, jakimi dysponują, czyli z ludźmi. W skrajnych przypadkach rezultaty tych działań kończą się nie tylko zwolnieniem szefa, ale i długą pracą nad odbudową motywacji w zespole. Nieumiejętne postępowanie z pracownikami wpływa nie tylko na obniżenie efektywności ich pracy, ale i na negatywne opinie o pracodawcy.

Więcej: www.hrstandard.pl/2016/12/01/jak-umiejetnie-motywowac-pracownikow-do-pracy

Źródło: www.hrstandard.pl, stan z dnia 2 grudnia 2016 r.