Motywować pokoleniowo
\

Zgodnie z wynikami badań Randstad i Millennial Branding, pokolenia millennials (urodzeni po 1994 r.) nie motywują czynniki finansowe w tak dużym stopniu jak generację Y (urodzeni w latach 1980-1994).

Raport "Gen Y vs. Gen Z Workplace Expectations" wskazuje, iż dla 42% pracowników z generacji Y pieniądze są najważniejszym motywatorem, skłaniającym do cięższej pracy i pozostania w organizacji. Dla porównania, jedynie 28% millenialsów podziela ten pogląd. Młodsze pokolenie motywuje przede wszystkim możliwość rozwoju (34%), podczas gdy wśród urodzonych przed 1994 r. jest 30% takich pracowników. Dobry szef i praca w rozwijającej się firmie nie są istotną motywacją dla obu pokoleń (odpowiednio 7 i 6%).

Jeśli chodzi o czynniki powodujące odrywanie się od pracy, głównym rozpraszaczem dla obu grup pracowników jest technologia, dla pokolenia Y w postaci e-maili (31%), dla pokolenia Z (millenials) - komunikatorów (37%). Czat to jednak preferowany sposób komunikowania się - 51% millennialsów i 52% generacji Y stawia go ponad e-mailami.

Więcej: www.hrmagazine.co.uk/hro/news/1146332/millennials-motivated-salary-gen

Źródło: www.hrmagazine.co.uk, stan z dnia 3 września 2014 r.

Data publikacji: 3 września 2014 r.