Reklama oprócz tego, że jest nazywana dźwignią handlu jest też skutecznym narzędziem budowania wizerunku marki. Oprócz tego kreuje potrzeby konsumentów. W dzisiejszych czasach coraz rzadziej postrzegana jest jednak jako wiarygodne źródło informacji. Dotyczy to także procesu wyboru pracodawcy.

Jest to o tyle istotne, że statystyczny Polak wiąże się z nim na niemal 10 lat. Większym zaufaniem niż reklama cieszą się rekomendacje znajomych lub osób zatrudnionych w danej organizacji, do których dostęp jest zazwyczaj ograniczony. Przez to na popularności w budowaniu wizerunku firmy jako pracodawcy, zyskują media społecznościowe. Otwarty model komunikacji społecznościowej wymaga od organizacji większego zaangażowania oraz ciekawych i rozważnych publikacji. Jedynie wartościowe treści są rekomendowane przez użytkowników, a nieprawda szybko zostaje dostrzeżona i publicznie ujawniona. Plusem kanału social media są też niskie koszty obsługi oraz rosnący zasięg tej formy komunikacji z potencjalnymi pracownikami.

Więcej: www.hrstandard.pl/2015/04/30/media-spolecznosciowe-w-employer-brandingu

Źródło: hrstandard.pl, stan z dnia 4 maja 2015 r.