W branży rekrutacyjnej przeprowadza się wiele badań dotyczących aspiracji zawodowych kandydatów, głównych motywatorów i oczekiwanego sposobu komunikacji przed, w trakcie i po procesie rekrutacji. Dzięki nim łatwo stworzyć model postępowania rekrutacyjnego, który do maksimum zwiększy szanse pracodawcy na znalezienie i zatrudnienie najlepszych kandydatów na rynku pracy. Model ten opiera się na dziewięciu trendach, których zastosowanie w praktyce skazuje pracodawcę na rekrutacyjny sukces.

  1. Prosta i czytelna strona kariery – najlepiej na osobnej domenie, zawierająca maksimum informacji/minimum treści.
  2. Ogłoszenie rekrutacyjne w formie wideo, zdjęć, infografik.
  3. Szybki proces aplikacji na ofertę pracy, np. profilem z profesjonalnych serwisów społecznościowych.
  4. Ustandaryzowana komunikacja w procesie rekrutacji, np. kontakt bezpośredni do rekrutera już w ogłoszeniu rekrutacyjnym.
  5. Dobór kontentu (treści ogłoszenia) do kanału social media, szybkie i sprawne aktualności.
  6. Systemy referencyjne oparte na sieciach kontaktów w social media.
  7. Wieloekranowość – czyli dopasowanie landing page, ogłoszeń i zakładki karierowej do urządzeń mobilnych.
  8. Outreach – czyli wychodzenie poza standardowe narzędzia rekrutacyjne w poszukiwaniu najlepszych kandydatów.
  9. Matching – czyli dopasowanie kandydata do organizacji.