Firma Deloitte opublikowała piątą edycję autorskiego badania – "The 2016 Deloitte Millennial Survey". W tym roku przebadano blisko 7,7 tys. przedstawicieli pokolenia Y, urodzonych po 1982 roku i zamieszkujących 29 krajów świata. Wszyscy respondenci ukończyli uczelnię wyższą (tytuł licencjata lub magistra) i byli zatrudnieni w pełnym wymiarze godzin w prywatnych firmach, w których pracuje ponad sto osób.
Dwie trzecie przedstawicieli pokolenia Y do 2020 roku ma zamiar odejść z firmy, w której obecnie pracuje. Połowa millenialsów nie podjęła się wykonania zadania, które było sprzeczne z ich systemem wartości. Jednym z wiodących problemów w relacjach pomiędzy pracodawcami a reprezentantami pokolenia Y jest lojalność młodych ludzi. Aż 44 proc. młodych ludzi chce odejść z firmy, w której są zatrudnieni przed upływem dwóch lat. Odsetek ten rośnie do 66 proc., gdy perspektywa czasowa wydłuża się do 2020 roku. Jak wynika z globalnego badania „The 2016 Deloitte Millennial Survey". Winning over the next generation of leaders”, lojalność millenialsów wobec ich organizacji jest zależna od możliwości rozwoju umiejętności przywódczych, elastyczności warunków oraz poczucia, że wykonywana praca ma cel i sens.
Więcej: www2.deloitte.com/pl/pl/pages/press-releases/articles/millennials-2016.html
Źródło: deloitte, stan z dnia 27 stycznia 2016 r.