Pracodawcy odchodzą od przyjmowania odpowiedzialności za dobro pracownika. Jak wykazały badania, więcej niż połowa liderów i szefów HR nie uważa, że ich organizacja ma obowiązek chronić zdrowie pracownika.

Badanie, prowadzone przez Morgan Redwood, firmę hr-ową specjalizującą się w rozwoju przywództwa, wykazało, że tylko 46% przedsiębiorstw uznaje odpowiedzialność pracodawcy za zdrowie pracowników. Wyniki pokazujące ograniczoną część liderów, którzy uznają swoją odpowiedzialność za zdrowie pracowników pozostają w ostrym kontraście do badań z 2009 r., które wykazały, że 95% firm uważało, że mają obowiązek dbać o zdrowie swoich pracowników.

Tak ogromna huśtawka postaw jest zaskakująca w świetle ustaleń, zgodnie z którymi 26% respondentów uważa, że wyniki firmy są "bardzo ściśle powiązane z" dobrostanem personelu, a kolejne 57% postrzega je jako "bardzo związane".

Badania wykazały również, że pomoc pracownikom w osiągnięciu równowagi między pracą a życiem prywatnym stała nisko na liście priorytetów HR, umieszczona na pozycji 10 przez respondentów, z tylko 6% uznających ją jako kluczowy aspekt strategii HR.

Samopoczucie pracownika zostało ocenione nawet niżej, z lekko poniżej 6% pracodawców uznających je za priorytet, wylądowało na pozycji 12 na liście.

Janice Haddon, dyrektor zarządzający w Morgan Redwood, powiedziała: "najnowsze ustalenia naprawdę wskazują zaskakujące zmiany w opinii pracodawcy. Huśtawka z 95 procent do 46 procent jest ogromną różnicą. Co spowodowało taką zmianę?

"Wypalony pracownik, źle traktowany w końcu staje się szkodliwy w dłuższej perspektywie, więc pracodawcy muszą upewnić się, że przeznaczają wystarczające zasoby, aby zaspokoić pełne spektrum potrzeb pracownika."

Więcej: www.cipd.co.uk/pm/peoplemanagement/b/weblog/archive/2015/08/11/majority-of-leaders-fail-to-recognise-duty-of-care-for-staff-health-finds-study.aspx

Źródło: People Management, stan z dnia 21 sierpnia 2015 r.