Jak wynika z międzynarodowego corocznego badania firmy doradczej Deloitte „Zakupy świąteczne 2014”, wybierając świąteczne prezenty pod choinkę koncentrujemy się przede wszystkim na upominkach praktycznych, kupionych w tańszych sklepach. Szczególną wagę przywiązują do tego kobiety.

Książkowe prezenty równie chętnie wręczają mężczyźni (40 proc.), jak i kobiety (43 proc.). Na zakup perfum i kosmetyków dla swoich bliskich znacznie częściej decydują się kobiety (37 proc.) niż mężczyźni (27 proc.). Wynika to prawdopodobnie z tego, że kobiety czują się pewniej i są bardziej kompetentne w tej dziedzinie. Po roku przerwy w Polsce wygrywają książki, które wybrało aż 42 proc. respondentów. Wyprzedziły one gotówkę (38 proc.) Na trzecim miejscu wśród wymarzonych podarków tradycyjnie znajdują się kosmetyki i perfumy (27 proc.). Gdy jednak pod uwagę weźmiemy jedynie mężczyzn, to w tej grupie na trzeciej pozycji znalazły się komputery i laptopy (25 proc.). W pierwszej dziesiątce najbardziej pożądanych prezentów świątecznych po raz pierwszy w Polsce pojawiły się podarunki w formie wykupionych zabiegów upiększających, masaży oraz zabiegów w gabinetach odnowy biologicznej.

Więcej: www2.deloitte.com/pl/pl/pages/press-releases/articles/ksiazka-nr1-pod-choinke.html

Źródło: www.deloitte.com/pl, stan z dnia 16 grudnia 2014 r.