W Krakowie od roku działa centrum wsparcia Cisco. Obsługuje klientów z regionu Europy, Bliskiego Wschodu, Afryki oraz Rosji. Ośrodek świadczy usługi zarówno dla innych podmiotów amerykańskiego koncernu, jak i klientów zewnętrznych w zakresie wsparcia technicznego oraz obsługi księgowej, rachunkowej i zamówień.

„Kiedy rok temu otwieraliśmy pierwsze biuro w Krakowie mówiłem o tym, że chcemy w tym mieście dynamicznie się rozwijać. W ciągu roku udało nam się zatrudnić 300 osób, a Kraków stał się bardzo ważnym centrum dla naszych globalnych interesów” - powiedział podczas konferencji prasowej wiceprezes firmy Cisco Olivier Kohler.

We wtorek firma uroczyście otworzyła drugie biuro w Krakowie. Jak zapowiedzieli jej przedstawiciele, obok rozpoczęła się już budowa trzeciego, największego biura, które ruszy w ciągu 2-3 lat. W tym czasie Cisco zamierza zwiększyć zatrudnienie nawet trzykrotnie.

„Wszystko zależy od rozwoju naszego biznesu i sytuacji makroekonomicznej na świecie” - zaznaczył wiceprezes.

Dodał, że decyzja o inwestycji w nowy budynek świadczy o tym, że firma jest zadowolona z poziomu pracowników w Krakowie.

Firma poszukuje przede wszystkim inżynierów z kilkuletnim stażem. Zapowiada też zatrudnianie absolwentów uczelni technicznych oraz studentów ostatnich lat, którym proponuje specjalny program stażowy.

Cicso jest światowym liderem w dziedzinie technologii sieciowych przeznaczonych do obsługi internetu. Firma zatrudnia na świecie ponad 70 tys. pracowników. (PAP)