Zdaniem brytyjskiego instytutu Chartered Institute of Personnel and Development, specjaliści HR nie starają się poprawić ani zdobyć umiejętności, które pozwoliłyby ich działom na objęcie strategicznej pozycji w firmie.

Aby mieć wpływ na wyniki osiągane przez firmę, HR-owcy muszą popracować nad umiejętnościami analitycznymi oraz marketingowymi. W badaniu zapytano grupę 630 HR-owców o to, jak widzą swoją rolę w najbliższym roku i jakie wyznaczyli sobie priorytety. Dla większości ankietowanych najważniejsze obecnie jest wprowadzanie zmian, które mogą przynieść firmie zyski.

Niestety tylko 76% badanych rozumie, jak działa ich organizacja i w jakich procesach szukać oszczędności lub implementować innowacyjne rozwiązania. Tylko 27% HR-owców z doświadczeniem jest świadomych potrzeby posługiwania się przez nich twardymi danymi do poprawy jakości procesów personalnych. Taki sam odsetek badanych dostrzega potrzebę wykorzystywania przez dział zarządzania zasobami ludzkimi wiedzy marketingowej i reklamowej.

Więcej: www.cipd.co.uk/pm/peoplemanagement/b/weblog/archive/2015/02/13/hr-lacks-skills-to-become-more-strategic-despite-major-changes.aspx

Źródło: People Management, stan z dnia 25 lutego 2016 r.