Popularność Facebooka w Polsce systematycznie rośnie. Jak wynika z danych Socialbakers Polska obecnie już co czwarta osoba jest użytkownikiem tego portalu społecznościowego. Z wzorców wprowadzonych przez social media coraz chętniej korzystają też firmy, wdrażając w swoich organizacjach platformy społecznościowe dla pracowników. W wyraźnym stopniu wpływają one nie tylko na budowanie relacji i poziom wymiany wiedzy pomiędzy pracownikami, ale także zwiększają ich zaangażowanie w wykonywane zadania i podnoszą efektywność pracy.
Firmowy portal społecznościowy to nowoczesna platforma komunikacji i cyfrowe miejsce pracy umożliwiające wielostronną i szybką wymianę wiedzy, szczególnie w przedsiębiorstwach z rozproszoną strukturą organizacyjną. Przyjazna w obsłudze platforma z interfejsem wykorzystującym rozwiązania doskonale znane z najpopularniejszych serwisów społecznościowych, pozwala pracownikom na utrzymywanie stałych relacji z pozostałymi członkami zespołu, niezależnie od miejsca czy czasu pracy. Interakcyjny charakter korporacyjnych portali społecznościowych, w tym możliwość współdzielenia dokumentów w czasie rzeczywistym online, usprawnia współpracę pomiędzy poszczególnymi pracownikami czy grupami roboczymi, szczególnie podczas realizacji wymagających czy długotrwałych projektów, przekładając się na szybkość oraz efektywność działań.
Więcej: www.hrstandard.pl/2012/09/27/firmowe-serwisy-spolecznosciowe-wsparciem-dla-hr
Źródło: www.hrstandard.pl, stan z dnia 27 września 2012 r.