W wyraźnym stopniu wpływają one nie tylko na budowanie relacji i poziom wymiany wiedzy pomiędzy pracownikami, ale także zwiększają ich zaangażowanie w wykonywane zadania i podnoszą efektywność pracy.

Firmowy portal społecznościowy to nowoczesna platforma komunikacji i cyfrowe miejsce pracy umożliwiające wielostronną i szybką wymianę wiedzy, szczególnie w przedsiębiorstwach z rozproszoną strukturą organizacyjną. Przyjazna w obsłudze platforma z interfejsem wykorzystującym rozwiązania doskonale znane z najpopularniejszych serwisów społecznościowych, pozwala pracownikom na utrzymywanie stałych relacji z pozostałymi członkami zespołu, niezależnie od miejsca czy czasu pracy. Interakcyjny charakter korporacyjnych portali społecznościowych, w tym możliwość współdzielenia dokumentów w czasie rzeczywistym online, usprawnia  współpracę pomiędzy poszczególnymi pracownikami czy grupami roboczymi, szczególnie podczas realizacji wymagających czy długotrwałych projektów, przekładając  się na szybkość oraz efektywność działań.

Dzięki narzędziom takim jak grupy dyskusyjne, fora czy blogi, firmowe platformy społecznościowe umożliwiają także bieżącą wymianę wiedzy i doświadczeń. Pracownicy mogą tworzyć zarówno prywatne, jak i publiczne grupy dyskusyjne, dzięki którym zyskują możliwość omówienia istotnych dla firmy kwestii w dowolnym czasie i miejscu.
 
Firmowe serwisy społecznościowe zyskują na popularności – coraz więcej przedsiębiorstw, także w Polsce, decyduje się na skorzystanie z wzorców i dobrych praktyk zaczerpniętych z najpopularniejszych serwisów, takich jak Facebook czy Twitter i wdraża innowacyjne narzędzia komunikacji z pracownikami. Wzmocnienie relacji wewnątrz firmy, większa motywacja pracowników, możliwość dzielenia się wiedzą, łatwiejszy dostęp do bieżących informacji i większa efektywność działań dzięki możliwości współpracy online to tylko niektóre możliwości jakie otwiera przed przedsiębiorcami wdrożenie korporacyjnej platformy społecznościowej.– mówi Teresa Olszewska, Prezes Zarządu GAVDI Polska S.A., firmy oferującej rozwiązanie JAM SuccessFactors. Nie należy także zapominać o niższych kosztach operacyjnych wynikających z możliwości przeniesienia realizacji części zadań do firmowej sieci i ograniczeniu spotkań „face to face”, wiążących się często z kosztownymi wyjazdami służbowymi.

Źródło: Inf. pras.  www.gavdi.pl