Ofert pracy dla pracowników sprzedaży jest coraz więcej. W I półroczu br. opublikowano ponad 94 tys. ogłoszeń, czyli aż o 15% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku – wynika z danych Pracuj.pl.

Jednak rosnąca liczba ofert nie idzie w parze z rosnącą liczbą kandydatów. A to nie jedyny problem rekruterów. Jak wskazują eksperci eRecruiter i Media-Saturn, specjaliści ds. HR muszą zmierzyć się z napływającymi aplikacjami słabej jakości, zmieniającymi się oczekiwaniami kandydatów oraz sprawną selekcją życiorysów.

Jak sobie poradzić z tym problemem? Po pierwsze, odpowiednio konstruując ofertę pracy. Już na etapie wyznaczania kryteriów zatrudniania trzeba tak zaadresować ogłoszenie, by mieć pewność, że odpowiedzą na nie osoby mające odpowiednie kwalifikacje i wiedzę. Również treść musi być atrakcyjna i konkretna. Warto unikać sztampowych określeń typu „praca w młodym i dynamicznym zespole”. Lepiej skupić się na szczegółowych warunkach współpracy. Cenne jest m.in. zamieszczanie informacji o wynagrodzeniu, której, jak wynika z trzeciej edycji badania „Candidate Experience”, przygotowanego przez eRecruiter, oczekuje aż 43% kandydatów. Dzięki szczegółowemu przedstawieniu oferty pracy zyskujemy większą pewność, że dana osoba podjęła świadomą decyzję wysyłając CV i będzie chciała zostać z nami na dłużej.

Więcej: www.erecruiter.pl/centrum-prasowe/duzo-pracy-dla-handlowcow-rekruterzy-maja-problem

Źródło: www.erecruiter.pl, stan z dnia 14 października 2016 r.