Dobrze skonstruowane ogłoszenie pozwoli już na samym początku przeprowadzić skuteczną selekcję kandydatów i w efekcie znacznie skrócić czas poszukiwań. Jak sprawić, aby nasza oferta była atrakcyjna i co powinna zawierać?
Zobacz: Połowa ogłoszeń o pracę zawiera wymóg znajomości języka obcego
Pokaż się z jak najlepszej strony
Pamiętaj, że pierwsze wrażenie, jakie wywiera komunikat o poszukiwaniu pracownika, jest równie istotne, jak treści w nim zawarte. Dlatego zadbaj o to, aby twoja oferta była nie tylko merytoryczna, ale także przejrzysta i estetyczna. Takie ogłoszenie to wizytówka twojej firmy. Za jego pomocą możesz zaprezentować na przykład, jaka atmosfera i kultura w niej panuje. Zwróć więc uwagę nie tylko na poprawność gramatyczną i ortograficzną tego, co piszesz, ale także zastanów się, jakiego typu osobowości szukasz i z myślą o tym sprofiluj treść oraz projekt graficzny ogłoszenia.
Niezbyt tajemniczy
Nie każdy proces rekrutacji może być prowadzony w jawny sposób. – Czasem firmy wolą nie zdradzać, że właśnie szukają nowego personelu. Dlatego też jeśli nie chcemy komunikować o tym, że rozpoczynamy nabór pracowników, nie podawajmy nazwy ani nie umieszczajmy nigdzie logo, jednak opiszmy dokładnie branżę i zakres swoich działań w jej obszarze. Samo bowiem określenie, że pracownika szuka „przedsiębiorstwo medyczne” jest na tyle szerokie, że z pewnością zostaniemy zasypani nieadekwatnymi aplikacjami – mówi Rafał Dryla z Agencji Pośrednictwa Pracy GP People.
Rzetelny opis
Głównym elementem każdego ogłoszenia o pracę jest nie tylko określenie stanowiska, ale także jego szczegółowy opis. – To właśnie wymagany zakres obowiązków, wiedzy czy uprawnień niezbędnych do wykonywania danego zawodu powinien stanowić jego kluczową część – mówi Rafał Dryla z GP People. – Pamiętajmy, że celem takiego ogłoszenia jest wzbudzenie zainteresowania potencjalnego pracownika poprzez zakres zajęć, które faktycznie będzie musiał on wykonywać, a nie jego reklama poprzez wyolbrzymianie czy pomniejszanie obowiązków – dodaje. Zrozumiale i szczegółowo opisana posada powinna zachęcać odpowiednich kandydatów i selekcjonować tych, którzy nie spełniają wymogów.
Przeczytaj: Co było pierwsze? Nieprawdziwe CV, czy przesadzone ogłoszenie o pracę?
Jasne warunki
Profesjonalne ogłoszenia o pracę powinny zawierać także informacje dotyczące warunków zatrudnienia. – Jest to rzadko praktykowane przez pracodawców, choć jednocześnie niezwykle pożądane przez kandydatów. Dlatego warto w ogłoszeniu zamieścić chociażby widełkowe informacje o wynagrodzeniu, a także o innych benefitach, jeśli stanowią one dodatek do pensji – mówi Rafał Dryla z GP People. – Dobrą praktyką jest również rozwinięcie takich kwestii jak możliwość rozwoju, atrakcyjne szkolenia czy bardziej szczegółowe przedstawienie korzyści wynikających z podjęcia pracy – dodaje. W ofercie powinniśmy oczywiście zawrzeć tylko te aspekty i zobowiązania, które rzeczywiście firma jest w stanie spełnić.
Krok po kroku
Na końcu każdego ogłoszenia o pracę musi znajdować się informacja o sposobie aplikowania na dane stanowisko. Pracodawca powinien wyraźnie zaznaczyć, jak należy zgłosić swoją kandydaturę i czy wystarczy wysłać jedynie swoje CV, a może potrzebny jest także list motywacyjny, referencje z poprzedniej firmy, certyfikaty czy inne dokumenty potwierdzające konkretne umiejętności. Podać należy także ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń oraz koniecznie jeden konkrety kontakt, pod który można kierować aplikacje.
Źródło: GP People