Już w latach 50. i 60. Psycholog Frederick Herzberg prowadził badania dotyczące motywowania pracowników. Odkrył, że inne czynniki motywują ludzi do pracy i przynoszą im satysfakcję, a zupełnie inne sprawiają, że są z niej niezadowoleni. Wydaje się to oczywiste, jednak do tej pory wielu menedżerów ma trudności ze zrozumieniem i odpowiednim wykorzystaniem tej wiedzy. Oczywiście odbija się to na kondycji finansowej firmy. Zmotywowany zespół to także oszczędność, bo zmotywowany i zadowolony pracownik będzie bardziej efektywny i mocniej związany z firmą. Jak pokazują badania Saratoga HC Benchmarking 2013, każda złotówka przeznaczona na rozwój pracownika, to ok. 170 procent zysku dla pracodawcy. Zadaniem wprawnego managera jest wyczucie takich potrzeb w pracowniku i zagwarantowanie mu ich realizacji, co na pewno przełoży się na wyniki finansowe firmy.

 

Więcej: www.hrstandard.pl/2013/10/24/zmotywowany-pracownik-moze-wiecej

Źródło: www.hrstandard.pl, stan z dnia 25 października 2013 r.

Data publikacji: 25 października 2013 r.