Dni Ubezpieczonego w ZUS
\

Od 6 do 10 października ZUS rozpoczyna Dni Ubezpieczonego, w czasie których będzie odpowiadał na pytania ubezpieczonych, zarówno w placówkach ZUS, jak i w trakcie dyżurów telefonicznych.

Po co ZUS organizuje Dni Ubezpieczonego? - Po to, aby ci wszyscy, którzy niekoniecznie na co dzień pamiętają, że są ubezpieczeni w ZUS mieli okazję czegoś ważnego się dowiedzieć, porozmawiać z ekspertami, dopytać. Nasi świadczeniobiorcy - emeryci, renciści oraz nasi płatnicy składek, czyli przedsiębiorcy mają zazwyczaj częsty kontakt z Zakładem, wiedzą, jak i gdzie korzystać z usług ubezpieczyciela, natomiast osoby tylko ubezpieczone w ZUS i pracujące np. na umowę o pracę - niekoniecznie - mówi Ewa Kosowska, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń i Składek w Centrali ZUS.

ZUS chce ponadto zaktywizować ubezpieczonych, zachęcić do korzystania z Platformy Usług Elektronicznych: pue.zus.pl. - Za pomocą pue.zus.pl możemy mieć dostęp do naszej historii ubezpieczeniowej, możemy wyliczyć prognozowaną emeryturę, złożyć któryś z urzędowych wniosków. Podczas Dni Ubezpieczonego pokazujemy, jak korzystać z PUE, przekonujemy, że warto brać sprawy w swoje ręce, a dodatkowo od razu uwierzytelniamy profil na platformie - tłumaczy Ewa Kosowska.

Codziennie od godz. 10.00 do 13.00, pod nr telefonu 22 667 13 13 eksperci Centrali ZUS w Warszawie będą udzielać porad i informacji osobom ubezpieczonym.

Więcej nt. tematyki dyżurów: www.zus.pl/default.asp?p=1&ampid=1&ampidk=2351

Opracowanie: Weronika Adamczyk

Źródło: www.zus.pl, stan z dnia 6 października 2014 r.

Data publikacji: 6 października 2014 r.