Zgodnie z § 1 ust. 1 pkt 1a r.s.t.ś.p., w świadectwie pracy, oprócz informacji określonych w art. 97 § 2 k.p., zamieszcza się informacje niezbędne do ustalenia uprawnień ze stosunku pracy i uprawnień z ubezpieczenia społecznego dotyczące podstawy prawnej rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy.
Według wskazanego normatywnie w rozporządzeniu sposobu wypełniania świadectwa pracy w ust. 3 lit. a, pracodawca podaje jeden z trybów rozwiązania stosunku pracy określonych w art. 30 § 1 k.p., a w przypadku rozwiązania stosunku pracy za wypowiedzeniem lub bez wypowiedzenia – dodatkowo wskazuje stronę stosunku pracy składającą oświadczenie woli w tej sprawie.
Konkludując, w treści świadectwa wskazujemy także stronę, która rozwiązała stosunek pracy.
Opracowano na podstawie fragmentów książki "Działalność gospodarcza. 542 pytania i odpowiedzi", autor: Agata Kamińska.
Publikacja "Działalność gospodarcza. 542 pytania i odpowiedzi" jest przewodnikiem dla małych i średnich przedsiębiorców poszukujących wsparcia w rozwiązywaniu wątpliwości i problemów, z którymi spotykają się na co dzień, prowadząc działalność gospodarczą. Omawianą tematykę przedstawiono w przystępnej formie pytań i odpowiedzi. Więcej informacji >>>