Przepisy nic nie mówią o certyfikacie dla apteczek (jest to banalny chwyt reklamowy). Rozporządzenie podpowiada jedynie, że ilość, usytuowanie i wyposażenie punktów pierwszej pomocy i apteczek powinny być ustalone w porozumieniu z lekarzem sprawującym profilaktyczną opiekę zdrowotną nad pracownikami, z uwzględnieniem rodzajów i nasilenia występujących zagrożeń. Innymi słowy, zawartość apteczki powinna być indywidualnie dostosowana do charakteru pracy i potencjalnych zagrożeń.
Przy okazji warto przypomnieć, że miejsca usytuowania apteczki powinny być oznakowane zgodnie z PN i łatwo dostępne, a opiekę nad apteczkami i ich obsługę należy powierzyć wyznaczonym pracownikom, przeszkolonym w udzielaniu pierwszej pomocy, oraz że przy apteczce, w widocznym miejscu, powinna być wywieszona instrukcja o udzielaniu pierwszej pomocy w razie wypadku wraz z wykazem pracowników, którzy zostali wyznaczeni do obsługi apteczki i potrafią udzielać pierwszej pomocy.
Edward Kołodziejczyk