Specjaliści handlu i sprzedaży są obecnie najczęściej poszukiwanymi przez firmy. W I kwartale 2015 r. w serwisie Pracuj.pl pojawiło się około 41 tysięcy ogłoszeń skierowanych do tej grupy. Najważniejszą umiejętnością, którą powinni się wykazać podczas rekrutacji, jest umiejętność prezentacji atutów oferty i skutecznej sprzedaży. Okazuje się jednak, że podczas tworzenia CV handlowcy nie zawsze potrafią odpowiednio zaprezentować swoje mocne strony.
Do sytuacji handlowców w procesie rekrutacji można odnieść powiedzenie "szewc bez butów chodzi". Takie osoby w codziennej pracy profesjonalnie wykorzystują najlepsze techniki prezentacji, a miewają trudności z przedstawieniem rekruterowi swoich mocnych stron i kompetencji. Jednym z nieodłącznych elementów pracy w charakterze sprzedawcy jest przecież umiejętność właściwego opracowania i prezentacji oferty produktowej, zgodnej z potrzebami i oczekiwaniami klienta. Ta zasada dotyczy także dokumentów aplikacyjnych. Handlowcy powinni zwrócić szczególną uwagę na formę i trafność zawartych w nich informacji. Jeśli opracowany przez nich dokument będzie – niczym oferta handlowa – przejrzysty i wyczerpujący, istnieje duża szansa, że zainteresują pracodawcę swoją kandydaturą.
Więcej: www.pracuj-dla-mediow.pl/pr/297044/handlowcu-sprzedaj-swoje-kompetencje-w-cv
Źródło: Pracuj.pl, stan z dnia 18 czerwca 2015 r.