W grupie izb administracji skarbowej i urzędach kontroli skarbowej zanotowano wzrost liczby godzin nadliczbowych o ok. 84 tys. Przybyło także przepracowanych godzin nadliczbowych w ministerstwach (o ok.18 tys.), ubyło zaś w urzędach centralnych (o ok.6,5 tys.) oraz wojewódzkiej administracji zespolonej (o ok. 62 tys.).

Nie wszystkie godziny nadliczbowe rozliczono. Dlaczego tak się stało? Ze sprawozdania wynika, że najczęstszymi przyczynami nierozliczenia było ich wystąpienie pod koniec okresu rozliczeniowego oraz nadmiar obowiązków służbowych.

Zapraszamy na największą bezpłatną konferencję HR - HR Tech Summit 2017 r. - już 27 kwietnia!

Od lat mówi się o konieczności zmiany sposobu wynagradzania za nadgodziny przepracowane przez członków korpusu służby cywilnej. Obecnie nie ma za nie rekompensaty finansowej. Nadgodziny można rekompensować jedynie czasem wolnym, ale tylko w tym samym wymiarze. W ten sposób Polska narusza Europejską Kartę Społeczną. Po objęciu urzędu szef służby cywilnej, Dobrosław Dowiat Urbański, obiecywał zająć się kwestią nadgodzin i znowelizować ustawę o służbie cywilnej (dalej usc). Na obietnicach się jednak skończyło.

Przepisy różnicują uprawnienia pracowników służby cywilnej i urzędników służby cywilnej dotyczące rekompensaty za pracę w godzinach nadliczbowych. Ci ostatni w zeszłym roku wypracowali ok. 16 tys. nadgodzin. Oznacza to, że urzędnicy mianowani w zeszłym roku wypracowali średnio 2 nadgodziny. Dla całej służby cywilnej, liczba przypadających nadgodzin na osobę wyniosła 7,3.

Źródło: ''Rzeczpospolita''

[-DOKUMENT_HTML-]