Wiosną 2012 roku Akademia Kalitero przeprowadziła pilotażowe badania wśród członków związków zawodowych na temat komunikacji wewnętrznej i działań społecznej odpowiedzialności biznesu. Wynika z nich, że aż 89% ankietowanych uważa za potrzebne działania CSR-owe podejmowane przez pracodawców na rzecz pracowników.

Ponadto 2/3 pracowników ocenia pozytywnie atmosferę w miejscu pracy. Badania pilotażowe przeprowadzono w lutym i marcu 2012 roku na grupie 108 członków związków zawodowych z województw: śląskiego, dolnośląskiego, warmińsko-mazurskiego, świętokrzyskiego i kujawsko-pomorskiego. Badania te będą kontynuowane w 2012 i obejmą przedstawicieli związków zawodowych z całej Polski, reprezentujących zarówno firmy małe, średnie jak i duże. Podejmowane przez firmy działania CSR-owe można podzielić na dwie kategorie – edukacyjne, podnoszące kwalifikacje pracowników, a nierzadko i współpracowników oraz działania integracyjno-kulturalne dla pracowników, ich rodzin i przedstawicieli społeczności lokalnej. Idea wolontariatu pracowniczego jest znana tylko wśród 3% respondentów. Działania edukacyjne na rzecz pracowników najczęściej mają formę szkoleń zewnętrznych (56% respondentów) lub finansowania stypendiów dla dzieci i pracowników (6%). 1/4 badanych wymieniała również szkolenia organizowane zarówno dla pracowników jak i partnerów zewnętrznych (np. kursy eco-driving). Najpopularniejszym działaniem integracyjno-kulturalnym są corocznie organizowane pikniki dla pracowników i ich rodzin (49% wskazań) oraz sponsorowanie koncertów, imprez kulturalno-oświatowych (27% respondentów). Co dziesiąty badany wskazywał, że pracodawcy umożliwiają przeprowadzenie badań profilaktycznych wśród pracowników. W tym celu organizują wizyty medibusów – mobilnych laboratoriów umożliwiających przeprowadzenie badań cytologicznych, mammograficznych, testów alergicznych i testów dla cukrzyków.

Źródło: http://hrstandard.pl