Wydawać by się mogło, że zamieszczenie zabawnego zdjęcia na portalu społecznościowym to w dzisiejszych czasach żaden problem. Jednak 90% pracodawców, którzy poszukują kandydatów w Internecie, zwraca na takie drobiazgi uwagę i twierdzi, że może to zmniejszyć szansę kandydatów na znalezienie pracy.

Pierwsze wrażenie stanowi jeden z czynników decydujących o zatrudnieniu i chociaż najważniejsze są nadal umiejętności i doświadczenie kandydata, to śmieszne zdjęcie może zapaść w pamięć rekruterowi bardziej niż one. Specjaliści ds. rekrutacji spędzają średnio 6 sekund na sprawdzaniu profilu na LinkedIn. 19% tego czasu poświęcają właśnie na zdjęcie potencjalnego kandydata. Wyniki badań wskazują, że opinia na temat danej osoby formuje się w jedną dziesiątą sekundy, a pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz. Okazuje się, że dzięki profesjonalnej fotografii, kandydat wydaje się być o 43% bardziej kompetentny i 58% bardziej wpływowy.

Więcej: theundercoverrecruiter.com/profile-picture-tell-employers

Źródło: The Undercover Recruiter, stan z dnia 19 lutego 2016 r.